Koliko je ljudi u djetinjstvu sanjalo biti pirat (posebno onaj dobri koji donosi pravdu za potlačene, uništene, opljačkane od sistema), ploviti morima i oceanima, usprotiviti se trulom svjetskom poretku, živjeti slobodnim avanturističkim životom. Hm čekajte, u modernom “unaprijeđenom” svijetu mnogi bi htjeli pobjeći u takav život, a japanski pisac Eiichiro Oda je u svom stripu One Piece baš to uradio.
Strip je postao kultan, posebno nakon izlaska serije crtanih filmova koji je za sada emitiran u nevjerojatne 1074 epizode… San mnogih režisera je bio crtić, strip pretvoriti u seriju. Pitanje se postavljalo kako to uraditi , a ne izgubiti karakteristični duh, humor ovog odličnog japanskog anime uratka. Sve to zračilo je s pravom sumnju u kvalitetu nove serije posebno zaljubljenicima u crtić i strip! Mnogi su smatrali Netflixova obrada će biti jedan u nizu bezdušnih pokušaja zgrtanja novca s nezaobilaznom woke , NWO propagandom tako prožetom u mnogim modernim serijama i filmovima.
Ipak pojavom prvih ozbiljnijih trailera i glazbenih tema serije ne poznavajući dovoljno svijet One Piecea (“stariji” čovjek koji je propustio većinu epizoda kultnog crtića) učinilo mi se kako bi ovo moglo biti dobro.
I prevario sam se..!
DOVRAGA I BESTRAGA OVO JE FENOMENALNO!
Ova serija je apsolutno blago (baš kao i sam strip,crtić One Piece). To je uzbudljiva avantura ispunjena nezaboravnim likovima, epskim bitkama i zadivljujućom pričom koja vas drži zaokupljenima već od prve epizode. Nevjerojatni dizajn i scenografija likova oživljavaju živahni svijet gusara i doslovno Vam u snu mogu pokucati u svijetu mašte. Brz razvoj radnje koji bez problema čak u tančine opisuje ne samo pozitivce nego i negativce. Svaki lik ima neki otisak na srcu ispričan kroz životne priče, a baš to ih čini posebnima te se vrlo lako shvati zašto su postali baš takvi. Ovo je pokušano već u seriji filmova Pirati s Kariba , ali ovdje je to podignuto na neku višu granu (normalno kopirano iz stripa i crtića…) uz pomoć samih kreatora serije Stevana Maede i Matta Owensa koji zaslužuju svaku pohvalu za odrađen scenarij. Detalji koji svaki lik opisuju su nevjerojatni – kemija među likovima je prirodna, a sama upotreba kompjuterske grafike je tako glatko stopljena da imate osjećaj postojanja tog imaginarnog svijeta.
GRAFIKA
Baš ta grafika je priča za sebe , prelijepi krajolici, priroda,
ogromna čudovišta od kojih vam zastaje dah, a likovi su priča za sebe sa svojim prednostima i manama.
Od vremena Terminatora 2 (ni dan danas neke scene uz današnja računala nisu mnogi informatički grafičari uspjeli reproducirati…) i Matrixa nisam vidio tako glatko spojenu kompjutersku grafiku sa samim glumcima. Ovo se vidi najbolje na primjeru famoznog klauna u drugoj epizodi te njegovih „abilitija” gdje svaki dio njegovog tijela je priča za sebe i toliko glatko se razdvaja i spaja, te se zapitam koja je to ekipa radila – uh koliko znanja i truda je u sve ovo uloženo…
Tu su i tjeralice za gusarima koje su realno gotovo u dlaku prenesene iz crtića i stripa, vjerojatno uz odobrenje, savjet ekipe iz Japana. Stapanje stvarnih glumaca i samih tjeralica je odrađeno maestralno.
Specijalnosti boraca u borbi su glatko prenesene , te za razliku od crtića puno je lakše pratiti scene borbe. Vidi se kako je cilj tvoraca ove serije bio približiti One Piece većem broju ljudi koji bi uslijed tipične japanske anime borbe izgubili se i odustali od praćenja ove serije. Nekome se to neće svidjeti , a većina će to prihvatiti s oduševljenjem!
ZVUK
Dočarati svijet zvukom i stvoriti pravu atmosferu u određenom trenutku je jako teško. Kada to stalno uspijevate tada postajete onaj najbolji, nebeski , pravi kompozitor… Zato s oduševljenjem i lakoćom uživanja (odmara…) znam mnogo puta slušati uratke Ennia Morriconea , Hansa Zimmera. Jednostavno njihova glazba film čini boljim, a vrijeme odmaranja tako opuštajuće da lako zažmirite i utonete u san. U One Pieceu se jedna mlada ekipa (već solidno poznata…)
približila (ipak još puno će “pure-palente morati pojesti”…) ovom dvojcu koristeći simfonijski orkestar uz izvrsne mlade kompozitore i neka njihova inovativna rješenja. Tvorcima skladbi je pomoglo što su veliki fanovi One Piecea te su lakše razumjeli svijet koji su glazbom trebali dočarati i to kombinacijom mnogih specifičnih instrumenata! Kompozitori su dali jedan podugačak intervju s izvacima njihovih radova iz serije objašnjavajući rješenja i probleme na koje su naišli.
Kako dočarati Luffy-a, opisati “ranjenu” i nepovjerljivu Nami, strah ekipe za teško ranjenog člana, dočarati gusarsku atmosferu sve je to rečeno u ovom odličnom tekstu , te ne budite lijeni ako želite saznati više o stvaranju glazbe za seriju odvojite vrijeme i pročitajte ga. Na pravom su putu da krenu stopama velikih skladatelja i nadam se kako ekipi neće sigurno nadolazeća popularnost udariti u glavu.
IDEMO DALJE?
Nakon pregledanih 8 epizoda i velikog VAU , postavlja se pitanje idemo li dalje? S epizodama za koje se priča da koštaju oko 18 milijuna dolara po epizodi (za usporedbu, Igre prijestolja imale su produkcijski proračun od oko 15 milijuna dolara po epizodi u posljednjoj sezoni), to je sigurno najskuplja Netflixova produkcija do sada u koju je uloženo mnogo truda i rada. Bit će jako teško pratiti taj tempo i za sada visoko postavljenu letvicu kvalitete. Fanovi su zagrizli , a i mnogi drugi ljudi nakon prvotnog odmahivanja rukom (tipična priča: dječja bajka, crtić hm da to gledam…) nakon već prve epizode su se zapitali kako ja za ovo ne znam, zar je priča toliko dobra?
Priča One Piece-a posebno kasnije postaje i daleko bolja (i mene to ostavlja u čuđenju koliko je tvorac stripa bio inovativan, široke mašte…), mnogi će reći posebna te otkriva strahove, snove i nadanja mnogih ljudi u životu. To je bit, ono što je pokušao objasniti tvorac One Piecea gledajući moderan svijet gdje ljudi tako lako odustaju od svojih snova. Snovi stvaraju budućnost , čine svijet boljim i omogućavaju ljudima da zaliječe rane. Ne uzimajte čovjeku snove , jer ćete od njega stvoriti jadnog poslušnog robota koji će postati dio stroja koji danas tako uspješno gura svijet u propast!
Uvjeren sam kako nakon velikog buma će izaći sezona 2 na scenu koja će pratiti priču stripa, očekuju nas nove avanture gusarske družine koja bi u drugoj sezoni mogla i dohvatiti tzv. Arabastu sagu One Piece-a. Naziru se novi neprijatelji i avanture, a na tvorcima je sada veliki uteg održavanja kvalitete i mogućeg ostavljanja traga za sva vremena u filmskoj industriji.
Sretno im bilo jer ovakva djela vraćaju vjeru u filmsku industriju, obogaćuju kulturu i stvaraju nove kvalitetne filmske djelatnike i zvijezde koje poštujem dok god se ne umisle i okrenu u suprotnom smjeru služenja sistemu!
Leave a Reply